lørdag den 8. december 2012

#Farsbarsel 11 - Er mormor den samme som svigermor?

"Far jeg savner sådan mormor,
er det ikke ærgerligt at hun bor helt over i
det der Jylland?"
"Jo min skat, det er vel nok ærgerligt,
at SVIGERMOR bor så lang væk."
DAG 7

Babyen og jeg har nu gået hjemme en uges tid, så vi har vist været det hele igennem. Sådan en tur rundt i alle rutinerne og er enige om at det kan vi sagtens finde ud af. Vores udfordring er nok snarere at der stadig er 77 dage tilbage og alle det babysalmesang vi skal nå eller konvertere til noget mere verdsligt.

Vi glæder os nu til det, for tiden er egentlig fløjet afsted og vi har fået talt om væsentlig flere ting, end jeg havde regnet med da jeg startede på barselsorlov. Ind i mellem kan man blive helt hæs af alt den snakken.

I dag står den sikkert også på en del SNAK, for vi skal besøge mormor over i Jylland. Vitus glæder sig også til at skulle besøge sin kusine, der på samme alder som ham og det er jo altid en oplevelse at komme med DSB i snestorm.

En del af vores evaluering af første uge er om Far nu er blevet en lige så vigtig primær person som Mor. Det har vi bedt Buster Larsen om at være med til i denne fantastisk sang som vist er fra 60'erne og afslører en del om kønsroller og hvad fædre lavede med deres børn den gang. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar